maanantai 2. maaliskuuta 2015

AJATUKSIA ALKOHOLISTA

DSC_0613
happyjoe
Eilen mä katkaisin mun lähemmäs kuukauden kestäneen tipattoman ja lähdin parhaan kaverin kanssa baariin. Oon ollut tietoinen tästä baarireissusta jo pari viikkoa, ja lopulta sit päätin, että kyllä mä lähden. Kyseessä oli siis erään yökerhon vippibileet, ilmaisen viinan bileet, jonne mulla oli kutsu. Paikalla oli myös esiintymässä live-esiintyjä, jonka mä halusin nähdä. 

Mä teen työvuoroja oikeestaan kaikissa tän kaupungin yökerhoissa ja isommissa ravintoloissa, ja tunnen baarihenkilökuntaa aivan liikaa. Mun työkaverit on, hyvin yllättävää kyllä, vähän liiankin usein ryyppäävää porukkaa. Alkoholi on tavallista halvempaa, sisäänpääsyt usein ilmaisia, kuten myös narikat - mikäs siinä juodessa. Aivan varmasti aina löytyy tuttuja vaikka yksin lähtisikin, ja jos ei muita niin ainakin töissä olevia työkamuja. 

Alkoholi on mulle hiukan ristiriitainen juttu. Otan herkästi liikaa ja aamulla päähän sattuu sekä krapula että eilinen muistinmenetys ja kaverille lähetetyt sekavat viestit. Siksi nykyään mä "harjoittelen" sivistynyttä juomista. Voin kertoa, että opinnot kuningas alkoholin kanssa on sujuneet hyvin, ja oonkin vihdoin ruvennut tajuamaan mitä juomia mun kannattaa ja mitä ei kannata juoda. Myös ne itselle sopivat määrät rupeaa pikkuhiljaa hahmottumaan. 

Eilinen meni sekä rahallisesti että humalan suhteen hyvin, ja aamullakin oli ihan normaali olo, jopa hieman pirteämpi kun tuli lähdettyä nukkumaan aikaisemmin mitä yleensä baarista kotiin siirryn töissä ollessani, hah! Ilmaisten viinojen tarjoilu loppui kahdeltatoista, eikä sen jälkeen tullut juotua kuin kaksi Happy Joeta - joka on muuten mun ehdoton lempisiideri. Ilta menikin livemusiikkia kuunnellen ja kavereiden näkemiseen. Kotiin lähdettiin ennen kolmea ja katseltiin kaverin kanssa vielä hetki Netflixiä ennen nukkumaanmenoa. Ei huonompi ilta siis! 

Mulla on tulossa seuraavan neljän kuukauden aikana nyt myös kaksi muuta tapahtumaa, joita en halua missata; työpaikan jokavuotinen kevätristeily sekä kesän perinteinen saunomis- ja paljuiluilta. Näissä olis siis tarkoitus ottaa eilisen tapaan alkoholia; pieneen hiprakkaan ja hauskaan oloon asti. 

Vaikka pari odotettua tapahtumaa onkin vielä edessä, aion muuten laittaa alkoholinkäyttöni täysin nollille. Onhan juominen ja bilettäminen hauskaa, mutta joka viikkoisena se kerryttää ikävästi kiloja vyötärölle. Ja vaikka en ikinä oo ollut mikään krapulasyöjä, niin humalassa tulee helposti haettua se pitsa ja seuraavana päivänä syötyä kaikkea muuta paitsi terveellistä perusruokaa. 

Eilinen meni muutamat juoden (noin neljä drinkkiä + kaksi siideriä veikkaisin?) mutta tänään taas palataan normaaliin syömiseen, ja aamupalaksi vedinkin lautasellisen puuroa mehukeiton ja teen kera. Kohta ois myös tarkoitus väsätä munakas, ja unohtaa takaraivossa huhuileva pitsahimo! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti