maanantai 23. maaliskuuta 2015

TAKAPAKKIA

DSC_0074
Mitä mä syön just nyt; kurkkua, tomaattia, mamman valmistamia lihapihvejä (se whatsappin sydänsilmähymiö tähän!) ja kananmunanvalkuaisia (2 kpl) 

Silmätulehduksesta jotenkuten toivuttuani iski sitten perus kevätflunssa; nenä vuotaa ja kurkku tuntuu karhealta. Mä vihaan ylikaiken pientä flunssaa, mieluummin makaisin kaksi päivää sängynpohjalla vaikkapa vatsataudissa kuin sairastaisin tälläistä pientä monen viikon ajan. Olo tuntuu turvonneelta ja grammojakin tullut hieman lisää; syystä että kalorinsaanti on ollut kulutukseen nähden liian suurta, hmm. Viimeksi oon käynyt treenaamassa viime keskiviikkona, jolloin tunti vierähti bodypumpissa. Perjantainakin mun piti suunnata salille ja spinningtunnille, mutta liiallisen niistämisen takia nenä päätti ruveta juuri ennen lähtöä vuotamaan verta oikein urakalla. Nam. 
DSC_0994
Ei, tämä kuva ei ole juuri otettu vaan jo ennen joulua. Ben & Jerry's on herkku, jota himoitsen yli kaiken; ja vieläpä just tätä makua. Onneksi äärimmäisen suolainen litrahinta auttaa pitämään tän sokeripommin kaupassa! 

Nyt olo on kuitenkin huomattavasti parempi, eikä nenäkään ole pariin päivään vuotanut. Siispä päätin uskaltaa ryhmäliikuntatunnille tänään! Seiskan maissa odottaakin mun elämän eka bodycombat! Voi kun ilma vaan parissa tunnissa vähän paranisi, ei huokuttele hirveästi polkea paria kilsaa tuolla lumiräntä(missä kevät!!??)sateessa. 
DSC_0070
Hedelmä-/vihannes-/raejuusto-/pähkinäsalaattia viime viikolta.

Asiasta kolmanteen. Oon nyt hieman päättänyt muuttaa mun "ruokasuunnitelmaa"; ja vähentää hiilareiden päivittäistä saantia. Aiemminhan oon pyrkinyt siihen, että syön hiilareita (pasta/peruna/riisi yms) päivällisellä, mutta pikkuhiljaa hiilarit on myös hiipineet lounaalle. Ja tämähän ei käy päinsä! Erityisesti kipeillessä tuli syötyä vähän miten sattuu, ja mikäs olisikaan parempi päivä laittaa ruokavalio takaisin ryhtiin kuin maanantai. 

Tästä lähtien aion syödä hiilareita päivällisellä siis vain treenipäivinä. Tavoitteena olis siis saada paino takaisin laskusuuntaan (hei kroppa, mä en ole kesäkunnossa vielä, en aio jäädä tähän painoon!). Muuten siis noudatan jota kuinkin GoFatGo - dieettiä muunnellen kuten tähänkin asti. 

Treenitavoitteeksi oon itselleni asettanut kolme kertaa viikkoon - yleisesti ottaen tavoite olis se, että treenailisin ainakin niinä päivinä jolloin mulla ei ole töitä. Näin tulisi siis vapaapäivinäkin laitettua nokkaa ulos ovesta! 
DSC_0109
Hei hei suklaa, ehkä tapaamme vielä! Lidlin superhyvää tummaasuklaata puolentoista viikon takaa. 

Tän lisäks mulla on yks lisätavoite; oon herkuttomalla kuukauden. Eka ajettelin että tä tavoite olis mulle ihan mahdoton sillä oon tosi perso makealle; mutta sitten rupesin miettimään, koska mä viimeks edes olen syönyt jotain herkkua, jos "huonoja aterioita" ei lasketa. Onhan siitä aikaa! Viimeisen kuukauden aikana tullut syötyä jotain epäterveellistä herkkua ehkä kolmesti, joten ehkä mä onnistun tässä kuukauden herkuttomassa! Eniten ongelmaa tuottaa varmastikin se, jos jossain kaverilla tai sukulaisella on tarjolla on jotain hyvää. 

Näillä mennään, toivottavasti pääsen kuukauden kuluessa kertomaan teille hyvistä tuloksista! 

Ps. Nimesin mun herkuttomuusprojektin Herkuttomaksi huhtikuuksi, vaikka eihän vielä edes oo huhtikuu! Toisaalta onhan tuo parempi nimi kuin "herkuton maaliskuun viimeinen viikko ja huhtikuun kolme ensimmäistä", hah! 
Tajusin muuten tän projektin nimetessäni et ihan just on huhtikuu. Ja sitten toukokuu - ja toukokuun jälkeen tulee kesäkuu, hui!  Siitäpähän vähän motivaatiota! 

2 kommenttia:

  1. kiitos ideasta, aion pitää itsekkin nyt herkuttoman huhtikuun huhtikuussa! :)

    VastaaPoista