keskiviikko 4. maaliskuuta 2015

2 VIIKON KOOSTE

DSC_0067
DSC_0077
Moikka! Otsikkokin varmaan kertoo; tätä mun elämäntaparemppaa on nyt takana tasan kaks viikkoa. Tasan kaks viikkoa siitä kun mä palasin lomalta ja päätin, et seuraavana aamuna (keskiviikko, ei maanantai!) loppuu karkin päivittäinen mussutus, alkaa liikunnan harrastaminen ja ruuanlaiton opettelu. Nä kaks viikkoa on vierähtäneet aivan supernopeasti, ja ruokailujen ja liikuntojen suhteen myös aika helposti, jos niin voisi sanoa! 

"Being healthy and fit isn't a fad or a trend instead, it's a lifestyle"

Mennään seuraavaksi tuloksiin, jotka teitä kaikkia varmaan eniten kiinnostaa. Paino näytti keskiviikkona 18.2 viittäkymmentäkahdeksaa pilkku yhtä, ja tänään viittäkymmentäkuutta ja kuutta. Painoa kahdessa viikossa tippunut siis 1,5 kiloa! 58,1 ---> 56,6. 
Tänään hypätessäni vaa'alle päätin, että punnitsen itseni kahden viikon välein. Koska paino voi vuorokauden aikanakin heilahdella parikin kiloa suuntaan tai toiseen, en halua ottaa mitään stressiä vaa'asta. Painoa päivittelen sit näissä joka toinen viikko julkaistavissa kahden viikon koosteissa! 

Uudistunut elämäntapa näkyy myös muussa kuin painossa. Kahden ensimmäisen, ja varmasti vielä neljänkin ensimmäisen, viikon aikana tapahtuvat muutokset kun ovat ennemminkin sisäisiä kuin ulkoisesti huomattavia. Seuraavaksi listaan muutamia juttuja, joissa oon huomannut muutosta posiitiiviseen päin. 
Virkeys. Jaksan herätä jopa useamman tunnin aiemmin mitä ennen! Alussa ylösnouseminen oli aikamoista tahtojen taistelua, mutta lopussa kiitos seisoo; on ihanaa herätä aiemmin, kun päivä tuntuu paljon pidemmältä ja valoisaa aikaa on enemmän. Ehtii myös tekemään paljon enemmän kaikkea eikä tunnu siltä, että koko päivä meni sängyssä maatessa! 
Ihon kunto. Mulla on aina ollut hyvin kuiva ja hormooninäppyläinen iho. Nyt oon kuitenkin viime päivinä ruvennut huomaamaan, ettei iho enää tarvitse tehokosteutusta, ja näppylätkin ovat häviämään päin. Tästä huomaa kyllä, miten helposti sokerin mässyttäminen näkyy meikäläisen naamataulussa! Veikkaan että sokerinsyömisen lopettamisen ohella päivittäinen runsas vedenjuominen on edesauttanut ihon kunnon parantumista! 
Hiukset. Päivittäiset vitamiinit sekä purkista että lautaselta ovat ruvenneet vaikuttamaan myös mun hiusten kuntoon. Veikkaan, että kunnon parantumiseen on myös vaikuttaneet pidennysten käytön lopetus; ne kun katkoivat aivan järkyttävän määrä hiuksia! Hiukset on jotenkin ihan superkiiltävät ja paksumman oloiset nyt! 
Flunssat on pysyneet kaukana. Joka toinen kaveri tuntuu olevan kipeä, mutta muhun ei ole iskenyt edes pikkunuha, vaikka ulkona on tullut liikuttua paljon ja useempaan otteeseen pyöräiltyä vesisateessa töihin. 

"Do something today that your tomorrow self will thank you for"

On myös pari muuta juttua mitkä on kahden viikon aikana muuttunut. 
Mä olen oikeasti ruvennut nauttimaan liikunnasta. Mä oon aina ollut helposti tylsistyvä ja aika laiska tyyppi. Nyt oon kuitenkin löytänyt sen kuuluisan liikunnan ilon, joka on mulla ollut kadoksissa varmaan viimeiset yhdeksäntoista vuotta :D Ehkäpä just vaihtelevat ryhmäliikuntatunnit on se mun juttu! Vaikka eilenkin steppitunnilla olin aika hukassa, hiki virtas ja kivaa oli! Aion varmasti mennä tunnille uudelleenkin, jos silloin vaikka sit tajuais vähän paremmin miten tunnin askelkuviot oikein menee. 
Mä olen oppinut tekemään ruokaa. Enää ei keity nuudelit mun kattilassa, vaan olen opetellut kokkailemaan monia, yllättävän helppoja, ruokia joita en aiemmin edes kuvitellut valmistavani. Kanawokkeja, riisiä (josta on tullut mun lempparia, ja sen valmistus on yllättävän nopeaa toisin kuin ennen ajattelin), kalaa, uuniruokaa yms. Ens viikolla aion väsäillä ainakin jauhelihapihvejä, katotaan miten onnistuu! 

Tässä siis mun kaksviikkoinen pähkinäkuoressa. Seuraavan kahden viikon koosteen postaan keskiviikkona 18. päivä. Siitä ei ookaan sitten enää kuin kuusi viikkoa kesäkuuhun, hui! Seuraavan kahden viikon ajaksi oon asettanut itselleni aika kevyen tavoitteen; painon täytyy olla 55:n puolella. Pudotusta seuraavan kahden viikon aikana siis vähintään 700 grammaa - enköhän mä onnistu! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti