keskiviikko 11. maaliskuuta 2015

AMATÖÖRIKOKKIKOULU: JAUHELIHALITUSKAT

DSC_0077
DSC_0076
Yks mun tärkein lupaus tätä projektia aloittaessa oli se, että rupeen tekemään ja kokeilemaan erilaisia ruokia. Tänään päätinkin sitten tehdä ekan kerran jauhelihapihvejä koskaan! Ei nä nyt ihan kaupan lihapihveiltä näytä eikä maku oo samanlainen kuin mamman lihapullissa, mutta ihan syötäviä näistä tuli - ja mitä tärkeintä, nä sopii hyvin tähän "laihdutus"ruokavalioon ja oli tosi helppotekoisia! Ulkonäkönsä ansiosta nimesin nä jauhelihalituskoiksi, ja tässä myös teille näitten resepti! ¨

JAUHELIHALITUSKAT 
Jauhelihaa (mulla 700 g) 
2 kananmunan valkuaista 
Tilkka kermaa
Mausteita! Itse laitoin mustapippuria ja hieman suolaa
Sipulia

Ruskista ensin sipuli. Sekoita sitten muovikipossa jauheliha, valkuaiset, kerma, sipulit ja mausteet kunnolla sekaisin. Sitten vain pyörittelemään lihapullia tai tekemään lihalituskoita! 
Paista uunissa keskilämmöllä vartista kahteenkymmeneen minuuttiin. 

Huom! Mulla on niin ikivanha uuni, että siitä on noi lämpöasteet kuluneet pois, mutta veikkaisin että lämpöä oli about 200-210 astetta! 


Pistin ison kasan lituskoja pakkaseen, ja osan söin tänään lounaalla ja illallisella. Kuvissa mun tän päivän lounas; kolme lituskaa, kaks kananmunanvalkuaista sekä minitomaatteja! 

Eka kertalaisena näiden pihvien kanssa sain aikaa kulumaan aika paljon enemmän mitä luulin, ja pihvejäkin (osa pullia :d) tuli kolme pellillistä, jossa menikin sitten aikaan paljon kauemmin kuin alunperin olin laskeskellut. Siks en ehtinyt Body Pumppiin mihin mun piti tänään suunnistaa, ja muut päivän tunnit oli ihan varattu täyteen (vielä illalla olisi kyllä ollut yks johon en töiden takia olisi ehtinyt)! Möh. Olin kuitenkin pukenut jo treenivaatteet päälle ja muutenkin treenifiiliksissä - ja just sopivasti törmäsin tähän Jutta Gustafsbergin kotitreeniin! Tässä treenissä luvataan että se vie vain 10-15 minuuttia aikaa ja on silti tehokas. Ja tehokas se todella oli. En jaksanut puhelimeen mitään ajanottojuttuja asettaa, joten päätin vain tehdä viistoista jokaista liikettä, huh huh. Tein yhteensä neljä kierrosta ja voin kyllä kertoa et hiki virtas sillä tavalla ettei oo tosikaan! Kun treeni oli loppu niin makasin vain ihan väsyneenä lattialla ja hymyilin hullun näköisenä, hah! Kunnon soittolista auttaa tän treenin läpi, itekin loin tätä treeniä varten viiden biisin listan Sia:sta, Elastisesta, Asteesta ja Uniikista. 

Ps. Ootteko nähneet Fitnesspäiväkirjat - ohjelman mainoksia? Vitsi mä odotan että se sarja alkaa. Mainoksen inspaamana keitin tänään pari valkuaisetkin lautaselle! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti