lauantai 7. maaliskuuta 2015

MITÄ MULLE KUULUU?

banaani
DSC_0079
Eilisen kevyt lounas: Proteiinia raejuustosta (jos tota Lidlin juustoa voi raejuustoksi kutsua kun on tollaista mössöä) ja juustosta leivän päällä, rasvaa samaisista tuotteista sekä margariinista - ja lopuksi vielä hiilareita leivästä ja tuoreista kasviksista. Ja sit uimaan! 

Oon ollut muutaman päivän kirjoittamatta - mutta ehei, en ole heittänyt hanskoja tiskiin projektin suhteen. Arki rullaa tavalliseen tapaansa; töitä, lukemista, ruokaa ja liikuntaa. Terveellisestä ruuasta ja kunnon ateroista ja lyhyistä ateriaväleistä on muodostunut mulle jo tapa, eikä mulla oo mitenkään sellainen olo että olisin "dieetillä". Eilen jopa mietin et pitäiskö ruveta juomaan jotain Nutrilett - pirtelöitä, kun ei tä mun nykyinen ruokavalio tunnu ollenkaan ikävältä ja dieettimäiseltä, hah! Mut tälläistähän tän syömisen pitääkin olla. Mukavaa, vaivatonta, nautittavaa. Tälläistä mitä pystyy jatkamaan läpi elämän toisin kuin pussikeittojen ja äklöttävän makuisten patukoiden syömistä. 

Nyt kun pääsin kehumaan kuinka hyvä oon ollut, on mulla myös huonoa sanottavaa syömisistäni. Ei sillä että mun olis mitään herkkuovereitä tullut vedettyä, vaan just toisin päin; välillä oon unohtanut syödä tai skipannut ruuan koska en oo tiennyt mitä syödä! Joo, musta löytyy näköjään uusia puolia tän elämäntaparempan aikana. Tosiaan, torstai oli sellainen päivä, jolloin en syönyt melkein mitään. Nukuin pitkään ja syöminen jotenkin unohtui; kuuden maissa havahduin siihen etten ollut syönyt mitään! 

Keksin kuitenkin ratkaisun tähän ongelmaan; ruokalista. Kirjoitin listat, mitä syön ja mihin aikaan, ja mulla se on toiminut tosi hyvin! Ruoka-aikaan kun on iskenyt epätoivo että mitä ihmettä väsäis (suklaapatukka ei ole tasapainoinen lounas) ni oon vaan kattonut listaan ja tehnyt sen näyttämää ruokaa. Näin myös tulee syötyä vähän monipuolisemmin ja jätettyä noi pakasteruuat rauhaan. 
DSC_0074
Ja vuoden kaunein ateriakokonaisuus - palkinto menee.... Kanaa ja wokkivihanneksia. 

Mutta entäs liikunnat? Liikuttua on tullut tän viikon aikana muihin laihdutusblogeihin ja niiden sisältämiin liikuntaohjelmiin nähden vähän; mut mun omaan entiseen elämään nähden paljon:D Kaikki kun on enemmän kuin se entinen pyöreät nolla tuntia viikossa! Tiistaina kävin step - tunnilla, joka olikin mulle ihan uus tuttavuus. Luulin että siinä vain hypittäis siihen laudalle, mutta tunti sisälsikin myös paljon lihaskuntoa, ihanaa! Vaikka askelsarjat meni ihmettelyksi ja edestakaisin hyppimiseksi, aion mennä tunnille uudestaan. Jos vaikka ens kerralla osaisin jotain! 

Eilen käytiin myös kaverin kanssa uimassa. Siis ääää, uimahallit ei oo mun juttu. Tai bikinit. Tai uiminen ylipäätään. Oli ensin tarkoitus käydä eka salilla, mutta kun päästiin salille niin se olikin kämäisin sali jonka oon ikinä nähnyt! Oon käynyt muutaman kerran koulun kanssa toisen kaupungin uimahallin salilla, josta löytyy naisille ja miehille omat puolet sekä erikseen vielä aerobisten laitteiden osasto. Mut tän uimahallin salilta löytyikin vain muutama punttivehje, jotka kaikki oli vieläpä varattuja kaljupäisten Bull Mentulat toimesta. Skipattiin siis sali ihan reippaasti... Uimahallissa ei ollutkaan lainkaan niin kylmä mitä muistin, mutta täyttä senkin edestä! Uimakoulu oli varannut neljästä altaasta puoltoista, ja ne radat mitkä kunnon altaasta olivat käytössä olivat aivan täynnä porukkaa. Kyllä sitä tunti kuitenkin altaassa vierähti, ja tuli tehtyä kunnon käsijumppa! Sovittiinkin kaverin kanssa että mennään uimaan uudelleenkin - mutta ens kerralla aamupäivällä uimakoululaisten ollessa koulussa ja kerhoissa. 

Sovittelin eilen tavoiteshortseja, ja mietin että voisin pian uskaltaa kirjoittaa niistä jopa uutta postausta. Voin kertoa että niille kuuluu aikast hyvää! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti