maanantai 9. maaliskuuta 2015

RYHDISTYSLIIKE

DSC_0071
Viime viikolla tuli herkuteltua vähän suunniteltua enemmän, ja nyt olo on sen mukainen; tuntuu kuin olisin paisunut kiloja joka suuntaan D: Alkuviikosta oli isän synttärit, ja sen kunniaksi matkustin vanhempien luo. Tarjolla oli tietty kaikkea hyvää, ja herkullisen ruuan päälle tuli syötyä kovia toffeekarkkeja sekä omenatasku. Hmm. Myös lauantaina (ylemmässä kuvassa!) tuli herkuteltua suklaapatukalla (ja palalla toisesta) ja vielä sunnuntaina sipseillä ja yhdellä patukalla kun poikaystävän kanssa osui vapaat kerrankin samaan aikaan... Liikuttua tuli kuitenkin ihan hyvin (kaksi ryhmäliikuntatuntia + uimareissu!) mutta silti olo on jotenkin turvonnut.  On siis ryhtiliikkeen aika! 
DSC_0080
Ylemmässä kuvassa tän päivän ostokset! Kävin pitkästä aikaa Lidlissä, ja jo puolivälissä paluumatkaa  rupesin harkitsemaan vakaasti auton ostoa, haha! Mulla on ihan lähellä Sale, mutta se on niin kallis että teen isommat ostokset mieluummin hiukan ydinkeskustan ulkopuolella olevista kaupoista. Tuonne Lidliin mulla on noin puolentoista kilsan matka, ja kiersin vielä Clas Olhsonin kautta hakemassa pari purkkia maalia (kevätsisustuskärpänen iski!). Menomatka oli ihana, ilma ihanan keväinen eikä mitään kantamuksia.... Paluumatka oli ihan helvettiä. Tavaraa oli aivan järkyttävästi, ja jo heti alkumatkasta molemmat kahvat paukahtivat poikki! Jouduin sit kantamaan sitä aivan järkyttävän painavaa kassia (joka sisälsi ruokien lisäksi myös maalit  + maalaustarvikkeet...) sylissä. Puolet matkasta mun luo on vieläpä suht jyrkkää ylämäkeä, ja siinä oli käsien lisäksi jalat aika koetuksella :D Kotiin päästyä mulla tärisi kädet niin paljon, että ensimmäiset ruuista otetut kuvat oli ihan tärähtäneitä! Voin vaan kuvitella miten kärsivältä näytin. 
DSC_0088
Torimyyjät oli taas kevään kynnyksellä ihmestyneet herkullisine ja halpoineen hedelmineen ja vihanneksineen Kauppatorille. Kävinkin hakemassa torilta ison pussin minitomaatteja ja mandariineja. Hintaa näillä oli yhteensä kaksi euroa! Tori on ihan mun lemppariostospaikka, siellä kun hinnat on niin paljon halvempia kuin kaupassa, ja erityisesti iltapäivällä just ennen kuin lähtevät pois ne myyvät hedelmiä ja vihanneksia ihan hullun halvalla. 

Torilta ei löytynyt banskuja, joten niitä ostin ihan Lidlistä. Mukaan tarttui myös pakastehemapaa sekä ruusukaalia! Ruusukaalia ei oo tullut syötyä tosi pitkään aikaan, mutta muistelin sen olevan hyvää joten olihan yksi pussukka pakko ostaa. 
DSC_0097
Mukaan tarttui tietysti myös lihaa, tällä kertaa kanankoipia ja jättipaketti jauhelihaa, jonka pistinkin heti pakkaseen.
DSC_0086
Ostin testiin myös protskupatukoita. En yleisesti ottaen oo mikään hirveä lisäaineiden ja protskupatukoiden ystävä, mutta nyt ostin kaks patukkaa työevääksi. Mulla on töissä yleensä noin vartin-20 minuutin tauko, jolloin on aika syödä yöpalaa - ongelmana vaan on se ettei useimmissa baareissa missä työskentelen oo mahdollisuutta säilyttää jääkaapissa omia eväitä tai edes pöytää ja tuoleja takahuoneessa! Nä patukat onkin siis helppoja työeväitä, ettei ateriavälit veny liian pitkiksi. Välillä oon töissä syönyt banaania tai omenaa, mut ajattelin nyt kokeilla jotain vähän muuta! Näissä oli proteiinia ja hiilihydraatteja aika hyvässä suhteessa, eikä hirveästi sokeriakaan. 
DSC_0091
Oon jo pidemmän aikaa etsinyt hyvää raejuustoa, ja vihdoin löysin sen, jes! Raejuusto on sen verran hyvä proteiinin lähde sekä helppo (ja halpa) lisä ruokiin, ja siksi oonkin ihan tajuttoman kauan etsinyt raejuustoa, joka oikeasti maistuis hyvältä. Olin jo luopunut toivosta ja tyytynyt siihen faktaan, että raejuusto on hirveää eikä sitä tulla mun ruokavaliossa näkemään, kun sitten porukoilla maistoin tätä Lidlin raejuustoa. Ihan sika hyvää! Tänään ostin sit omaankin jääkaappiini kyseistä juustoa, sekä kevytversiota. 

Yhteensä mun ostokset maksoivat siis 22,78 (20,78 Lidl, 2 torin antimet). Kävin kaupassa listan kanssa, ja tein vain yhden heräteostoksen; suuveden, hah! 
Tätä kaikkea mun tuli ostettua: 3xbanaani, broilerin koipireisiä (3), ruusukaalia 750 g, hernemaissipaprika 450 g, 2 x raejuusto, rasvaton maito, maustamaton jogurtti, edamviipaleita, riisiä, täysjyväspagettia, 2 x protskupatukka, suuvesi, hammastahna ja jauhelihaa 700 g, sekä torin tomaatit ja mandariinit. 

Ens keskiviikon painotavoitteeksi oon asettanut alle 56,0 kg; eli pudotusta kahdessa viikossa vähintään 700 grammaa. Tän lisäks päätin asettaa itselleni uuden tavoitteen; käytän mun kymppikortin ryhmäliikuntoihin loppuun seuraavan kahden viikon aikana ja lähden sitten shoppailee uusia treenivaatteita ja uuden kymppikortin! Kortilla on jäljellä kuusi kertaa ja oon nyt käynyt jumppaamassa kahdesti viikossa. Tarkoitus olis siis lisätä yksi jumppakerta viikkoon (sekä pitää se yksi muu liikunta mukana!). 

3 kommenttia: