keskiviikko 25. helmikuuta 2015

IHAN TAVALLINEN TIISTAI

DSC_0021
11.10 Heräsin. Tä on ihan uskomatonta, et mun unirytmi on muuttunut parissa viikossa ihan täysin. Ennen saatoin erityisesti työyön jälkeen nukkua lähemmäs puoli neljään - ja tällöin tuntui aina että koko päivä on mennyt ihan ohi enkä ikinä ehtinyt mihinkään, höh. Nyt oon kuitenkin päättänyt, että herätys on puoli kahdeltatoista. Välillä itsensä saa repiä ylös sängystä, mutta aina välillä on näitä ihania päiviä kun herään jo ennen kellon soittoa!

11.30 Yön ja aamupäivän whatappviestien lukemisen jälkeen nousin ylös ja kävelin jääkaapille, joka on masentavan tyhjä. Voi kun vielä asuis äitin kanssa.... :D Mulla ei ollut maitoa joten en voinut syödä puuroa tahi mysliä, ja siks mun aamupala koostuikin tänään kahdesta näkkäristä juustolla, margariinilla ja kinkulla, piltistä (joka oli aivan törkeän vaikea saada auki ja meinasin jo luovuttaa sen syömisen suhteen), superherkkutoffeeteestä, mandariinista ja vitamiineista. Aamupalaseurana tietty pääsykoekirja!
DSC_0022
13.45 Postiluukku kilahti ja sieltä tipahti mun arkkidieettiviholliset, nimittäin Hesekupsut. Oon niin onnellinen, ettei näissä kuponkilapuissa oo enää pelkkiä ranskalais- tai juomakuponkeja, muuten olis tehnyt tiukkaa heittää nä suoraan lehtikoriin!

13.50 Naapuri rupeaa taas poraamaan. PÖRR PÖRR kuuluu seinän takaa ja mua ottaa päähän. Mun naapuri on porannut noita hiton seiniä varmaan viimeiset seitsemän viikkoa, ja asunnosta kuuluu lisäksi ihme meteliä. Äh. Etsin korvatulpat, muttei ne auta oikein peittämään meteliä ja antamaan lukurauhaa. Lopetan lukemisen ja käyn laittamassa piilarit ja pesemässä kasvot.
DSC_0026
14.15 Laitan päälle mun ihan uudet jumpparintsikat, jotka on ihanan vaaleanpunaiset! Ostin edellisviikolla Primarkista myös muita urheiluvaatteita, kuten kahdet ihanat shortsit, mut ne taitaa olla hieman liian kylmät vielä näille keleille! Lisäksi puen mustat tiukat treenipöksyt, joita voisin pitää niiden pehmeyden ja venyveeden takia koko ajan. Nä on pari vuotta vanhat ja vähän kuluneet, mutta en kyllä oo vaihtamassa näitä vielä pitkään aikaan! Paidaksi valikoitui isän joululahjaksi antama Puman urheilut-paita, joka on ihanan hengittävä.

14.35 Raput alas ja pihalle, hmm, joku on taas siirtänyt mun pyörää. Meijän kerrostalon pihalla (ja ilmeisesti naapurin asunnossa....) tehdään jotain suht tilaa vievää remppaa, ja pyörät löytyy aina ihan mistä paikasta sattuu. Käytän pyörää tosi paljon, ja mulla on paha tapaa lähtee aina hiukan viime tinkaan, joten pyörän ettiminen ja itse pyöräily menee aina ihme juoksemiseksi :D Tällä kertaa lähdin kuitenkin ihan ajoissa!

14.40 Rakastan pyöräilyä, mutta kaupunkipyöräily ruuhka-aikaan ei oikein oo mun juttu. Osa matkasta taittuu autotietä pitkin, yli puolet kapeaa kevyen liikenteenväylää, jossa pyöräilijät ja kävelijät on erotettu vain ohuealla viivalla - eikä varmaan oo mikään yllätys kun kerron että eihän ne kävelijät siellä kävelypuolella kävele. Suunnittelin jopa virittäväni jonkin narun mun pyörän kelloon ettei sitä tarvii koko ajan kilkutella, vaan se soi automaattisesti.

14.50 Perillä. Mä en oo käynyt tällä salilla aiemmin, ja oonki hiukan hukassa. Löysin tän salin Groupon-etukoodiohjelman kautta, jota kautta 10 kerran ryhmäliikuntakortti tänne maksoi vain 29 euroa. Lopulta ohjaaja ilmestyy paikalle ja vaihdetaan mun mobiilikortti "oikeaksi" versioksi, ja sit pääsenkin hikoilemaan spinning-tunnille!  Porukkaa on aika vähän ja toisteksi nuorin tyyppi taitaa olla lähemmäs kolmeakymmentä, mut ohjaaja on aivan huippu, kuten myös musa ja tunnin ohjelma!
DSC_0033
16.00 Spinning-tunti kestää - yllättävää kyllä - tunnin. Ohjaaja kyselee, mitä tykkäsin. Tunti oli mun makuun hieman löysä (mun kunto ei ookaan siis ihan niin huono kuin luulin!) mutta muuten tunti oli aivan mahtava, ja musa ihan piste iin päälle. Koko tunnin soi nimittäin erilaisia Antti Tuiskun biisejä, haha. Ko. artistia ei oo tullut kuunneltua moneen vuoteen, mutta Tuiskun biisit on silti tosi piristäviä ja mukaansatempaavia. Ohjaaja kertoo, että heiltä löytyy spinningiä myös kakkos- ja kolmostasolla, ja päätänkin seuraavan kerran mennä sellaiselle tunnille.

16.25 Kotiin päästyäni mulla on aivan kiljuva nälkä, sillä tunnin takia syön lounaan 1,5 tuntia tavallista myöhemmin. Lounaaksi teenkin itselleni munakkaan kolmesta munasta ja kinkkusuikaleista. Mukaan mun oli tarkoituksena heittää mun vihanneslempparia, hernemaissipaprikaa. Hemapa oli kuitenkin jostain syystä loppu (ei ainakaan siitä syystä että laitan sitä joka ruokaan). Munakkaan kaveriksi löysinkin babyporkkanoita pakkasesta. Pitäis varmaan ruveta syömään ihan tuoreita kasviksia, näissä kun ravinteet ja vitamiinit vähän kärsineet pakastimisen takia. Mutko mä en yhtään tykkää vihreistä kasviksista!
DSC_0037
DSC_0039
18.30 Kaveri tuli hakemaan mua ja huristeltiin Citymarkettiin. Cittari on ihan mun lempparikauppa, mutta sinne on matkaa viitisen kilometriä enkä vihaa mitään enempää kuin kauppakassien raahaamista pyörällä tai kävellen. Siks onkin tapana tehdä nä isommat kauppareissut autolla.

19.00 Pitsantekoon! Mä rakastan pitsaa, se on ihan mun ykkösruokalemppari. Mun lempparipitsaa on kebabpizzerioista saatava ihanan rasvainen ja epäterveellinen katkaraputonnikalaherkkusienipitsa. Koska tähän mun projektiin kuuluu kuitenkin myös se, että opettelen tekemään itse ruokaa (muutakin kuin nuudeleita), joten päätettiin kaverin kanssa tehdä itse pitsaa. Ehkäpä tä oli myös vähän kevyempää kuin kebuloiden pitsat ilman paksua rasvaista kerrosta juustoa! Tätä tuli myös syötyä hieman vähemmän. Omalle pitsan puolikkaalleni pistin ketsuppia pohjalle, ananasta, tonnikalaa, herkkusieniä ja hieman kevyestä juustosta raastettua raastetta päälle.

21.50 Apua, mullahan alkaa työt aiemmin mitä muistin! Äkkiä tukka kiinni ja ilman meikkiä töihin, taas kerran. Onneksi on vähän hiljaisempi ilta, ei kai kukaan nyt baarissa tiistaina käy!
DSC_0016
04.15 Kotiin. Olihan sitä porukkaa sittenkin ja töitä riitti koko illan. Jotkut miehet tuli kehumaan jopa miten oon luonnollisen kaunis, että ehkäpä baarin valot peitti mun mustat silmänaluset ja näppylät ja näytin jopa ihan ihmiseltä, hah!

04.20 Tein illalla itselleni smoothien valmiiksi, ettei tarvii yöllä ruveta väsäämään yöpalaa. Smoothieen heitin maustamatonta rahkaa, mustikoita, maitoa ja sokeritonta mehukeittoa. Mulla on mystinen pakkomielle keräillä ja uusiokäyttää näitä pikaruokaravintoloiden astioita, ja täkin muki on muutama viikko sitten Hesen fruitien mukana tullut. Miks näitä ei muka vois käyttää useemman kerran! 

Tälläinen oli mun eilinen päivä, eli ihan tavallinen tiistai!

Huomasin että tänne on muutamia lukijoita ilmestynyt, tervetuloa lukemaan! Muistakaa heittää kommenttia ja toiveita postauksista, lupaan toteuttaa kaikki postausideat ja - toiveet! 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti